Kampagnekort til web

Lokale borgere er vilde med at dele favoritsteder i Aarhusregionen

7/17/2020
Foto: VisitAarhus

Hvem kender de bedste steder i lokalområdet? Det kan de lokale. I hvert fald når det kommer til borgerne i Aarhus, Favrskov, Silkeborg, Skanderborg, Randers, Viborg og Djursland.

VisitAarhus har de seneste uger bedt de lokale vise deres favoritsteder frem på Facebook og Instagram for at sætte ekstra spot på de mange kendte og ukendte perler i regionen op mod sommerferien. Over 3.900 billeder er kommet ind og har skabt VisitAarhus’ unikke oplevelseskort, der skal vise omverdenen, at #vihardethele.

Søhøjlandet med Silkeborg og Skanderborg, det historiske Viborg, det naturskønne Randers og Favrskov, det vilde Djursland, storbyen Aarhus og så også lige Anholt med Danmarks eneste ørken. VisitAarhus er fra 1. januar blevet fælles turistorganisation for hele området. Og stolte borgere i alle kommunerne har hjulpet med at finde alle de lokale perler og favoritsteder, som destinationen rummer.

I slutningen af maj bad VisitAarhus de lokale vise deres lokale favoritsteder frem. Allerede efter halvanden måned har lokale fra hele regionen lagt over 3900 billeder af deres lokale natur- og kulturperler på Facebook og Instagram med tagget #vihardethele.

Pia Lange Christensen, direktør i VisitAarhus, er overvældet over de mange billeder, som er kommet ind:

”Som turist elsker vi at gå i de lokales fodspor. De kender bedst de lokale perler og ved, hvad de vil anbefale, hvis de får gæster udefra. Derfor er det helt fantastisk, at så mange lokale har haft lyst til at vise deres favoritsteder frem og dele dem med andre. Jeg er virkelig stolt af det engagement og den gæstfrihed, som borgerne alle otte kommuner har vist” siger Pia Lange Christensen, direktør i VisitAarhus.

Mange af de indsendte billeder har fundet vej til det interaktive kort, som VisitAarhus har brugt i sin markedsføring til at give de lokale inspiration til nye oplevelser i egen region og inspirere resten af Danmark til at holde ferie i vores region. Og kortet har været til stor gavn i markedsføringen. På nuværende tidspunkt har der været over 24.000 visninger af kortet på hjemmesiden og blot på Instagram er de taggede opslag fra de lokale nået ud til over 118.000 Instagram-brugere.

Blandt de mange lokale, der har bidraget med billeder til oplevelseskortet, er Kirsten Marie Andersen fra Randers.

"Jeg holder så meget af de mange kendte og ukendte perler, vi har i regionen. Jeg håber derfor, at jeg med mine bedste fotos af mine favoritsteder kan inspirere til besøg og vise, at vi har det hele", siger Kirsten Marie Andersen fra Randers.

Også Ole Pedersen fra Grenå og Sanna Nielsen fra Tjele har hjulpet med at fylde oplevelseskortet ud.

”Jeg har været rigtig glad, for at få lov til at vise Grenå og Djursland frem. Lige som jeg er blevet inspireret af andre, håber jeg at mine yndlingsmotiver kan inspirere andre til at komme herud på spidsen af Djursland,” siger Ole Pedersen, Grenå.

”Jeg er vild med hele regionen og det, den byder på. Om det er museer, kunst, parker, kulturen, attraktioner eller bare den skønne natur vi er omgivet af. Jeg er vild med det hele og det vil jeg gerne vise frem for andre,” siger Sanna Nielsen fra Tjele.

Kampagnen løber hele skolernes sommerferie, men oplevelseskortet lever videre også efter kampagnens afslutning. VisitAarhus opfordrer derfor til at mange flere vil deltage med deres favoritsted til kortet også i fremtiden. Der er nemlig stadig huller, der kan fyldes ud.

”Mange har sendt billeder fra samme sted, så vi har udvalgt nogle, som kan ses på kortet. Der er stadig huller i kortet, og jeg ved vores region byder på endnu flere ukendt perler. Så jeg vil gerne opfordre endnu flere til at tagge deres bedste lokale spots med #vihardethele og dele dem på deres Instagram og Facebook, så vi kan få kortet fyldt helt ud,” siger Pia Lange Christensen.

Som en sidegevinst i kampagnen har VisitAarhus også fået cementeret det nye brand statement for den nye store turistdestination - hashtagget ”#vihardethele”.

”Vores fælles destination er fyldt med perler. Skønne byer, høje bjerge, smukke søer, dybe grotter, fredet ørken, betagende landskaber, lækre strande, masser af vilde attraktioner, et væld af fantastiske kulturoplevelser – og ej at forglemme imødekommende og hjælpsomme lokale. Så vi har virkelig det hele. Derfor er det også fantastisk at opleve, at attraktioner, overnatningssteder, restaurationer, kommuner og borgere er begyndt at bruge hashtagget, så vi sammen kan slå fast, at #visitaarhusregionen #vihardethele,” siger Pia Lange Christensen.

Oplevelseskortet kan ses på www.visitaarhusregionen.dk/se-og-oplev/vi-har-det-hele, hvor også et udpluk af de bedste Instagram-opslag vises.

For yderligere information kontakt venligst:
Direktør Pia Lange Christensen, VisitAarhus, telefon 29 10 03 09, plc@visitaarhus.com

Om VisitAarhus: VisitAarhus er Aarhusregionens officielle turistorganisation, der dækker over storbyen Aarhus samt de omkringliggende byer og områder Djursland, Favrskov, Silkeborg, Skanderborg, Randers og Viborg. Destinationssamarbejdet omfatter i dag otte øst- og midtjyske kommuner. VisitAarhus er en erhvervsdrivende fond, der har til formål at medvirke til at udvikle turismen, markedsføre destinationen som rejsemål for ferie- og erhvervsturister samt bidrage til, at turismen i området skaber resultater lokalt, regionalt og nationalt.