Smilet lever

#Smilet lever - Ny kampagne skal få smilet frem i Aarhus igen

7/1/2020
Foto: VisitAarhus

Hvornår har du sidst taget en dukkert i havnebadet, shoppet i de små butikker i Latinerkvarteret, gået en runde i regnbuen eller nydt udsigten fra toppen af Moesgaard Museum? 

Ny kampagne for Smilets by skal genåbne aarhusianernes øjne for alt det fantastiske, Aarhus byder på og puste fornyet liv i byen og i omsætningen. 

Der ligger en corona-sky over Aarhus. Selv om en kontrolleret genåbning nu er godt i gang, er butikker, restauranter, caféer, kulturinstitutioner, hoteller mv. fortsat i en svær situation.  For at hjælpe branchen og understøtte alt det liv og atmosfære, der gør Aarhus unik, går Aarhus Kommune, Aarhus Cityforening, VisitAarhus og andre af byens aktører nu sammen for at få aarhusianerne til at blive turister i egen by og sætte gang i omsætningen.

”Vi har så mange fantastiske attraktioner, seværdigheder, shopping-muligheder, spisesteder og overnatningstilbud i vores by, at turisterne flokkes om at komme hertil. Men nogle gange bliver man blind for det, der er lige foran næsen på én. Derfor sætter vi nu gang i en kampagne for Aarhus til aarhusianerne, så endnu flere får lyst til at bruge løs af de mange tilbud, som vores by byder på og så smilet for alvor kan vende tilbage til Aarhus,” siger borgmester Jacob Bundsgaard.

#smiletlever
Et hurtigt arbejdende udvalg under navnet ”Mere gang i Aarhus City” er netop nu ved at igangsætte en række tiltag for at understøtte sommerstemningen og omsætningen i bylivet frem mod Aarhus Festuge, der starter i slutningen af august. Første tiltag er et fælles kampagnemateriale, som rulles ud i disse dage. Kampagnematerialet består af hashtagget #smiletlever, en kampagnevideo, der kører på TV 2 Østjylland og TVAarhus hele sommeren og andre kampagneelementer, som skal åbne borgernes øjne op for alt det skønne, byen byder på, så der kan pustes mere liv i Aarhus så hurtigt som overhovedet muligt.

”Aarhus byder på så meget, men nogle gange skal vi borgere lige mindes om de oplevelser og muligheder, der er i baghaven. Det er derfor helt fantastisk at så mange aktører i Aarhus nu er gået sammen for i fællesskab at lede borgernes øjne mod egen by. Ved at gå sammen kan vi nå bredt ud og inspirere en masse til at bruge byen og alle dens muligheder,” siger Pia Lange Christensen, direktør i VisitAarhus.

Aarhus Kommune støtter initiativerne i ”Mere gang i Aarhus City” med samlet 1 million kroner.

For yderligere information kontakt venligst:
Borgmester, Jacob Bundsgaard, via pressekonsulent Lars Petersen, tlf. 41 85 40 01
Direktør Pia Lange Christensen, VisitAarhus, telefon 29 10 03 09, plc@visitaarhus.com

Link til kampagnevideo
Kampagnevideoen, som vises på TV2 Østjylland og TVAarhus og på sociale medier over hele Aarhus fra uge 27 og sommeren over kan hentes her: www.visitaarhusregionen.dk/presse/media-toolkit/smilet-lever-i-aarhus

Fakta om ”Mere gang i Aarhus City”
Det nye, hurtigt arbejdende udvalg ”Mere gang i Byen” består af repræsentanter fra byens restauranter, hoteller, kulturinstitutioner og turisme og kommunen, som også varetager sekretariatsfunktionen. Udvalget ledes af Marianne Bedsted, direktør for stormagasinet Salling. VisitAarhus har ansvaret for udarbejdelse af fælles