VisitAarhusregionen
Din bedste guide er lokal videoproduktion

Mediekit til "Din bedste guide er lokal"

Baseret på sidste års gode erfaringer med #vihardethele samt indsigten om, at danskere i høj grad vælger at besøge vores region på baggrund af anbefalinger fra andre, kører vi hos VisitAarhus kampagnen ”Din bedste guide er lokal” målrettet hele Danmark.

VisitAarhus understøtter med annoncering
Hos VisitAarhus kører kampagnen i alle kanaler, og vi kommer til at dække hele regionen igennem konkrete, lokale guides på websitet, trykt annoncering, influencersamarbejde, digitalt sponsorerede artikler, samt annoncering i sociale kanaler.

To tilbud til videoproduktion
Nu udvider vi kampagnen med to tilbud ift. videoproduktion, som er en ekstra mulighed til alle partnere, der ønsker at få lavet video-content om jeres oplevelse og samtidigt aktivere ”Din bedste guide er lokal” yderligere i jeres egne kanaler og markedsføringstiltag. Der vil også være mulighed for, at vi kan dele indholdet på VisitAarhusregionens website.

Videoproduktion

Gratis kursus

Som partner med VisitAarhus har du nu mulighed for at tilmelde sig et gratis kursus i videoproduktion.

LÆS MERE HER

Via fotograf

Som partner med VisitAarhus tilbyder vi dig en kontakt til en lokal fotograf, som kan bistå med professionel videoproduktion.

LÆS MERE HER

Partnerunivers på visitaarhusregionen.dk

De partnervideoer I producerer eller får produceret til jeres egne kanaler, kan I også få vist på jeres profil-visninger på VisitAarhus' online kanaler, og samtidig vil der være mulighed for, at vi deler den/dem på vores kampagneside www.dinlokaleguide.dk (der hvor det passer ind i konteksten).

Sådan gør du
De videoer vi har mulighed for at samle her, er videoer som følger samme retningslinjer og dermed kan ligge side om side. Du kan se retningslinjerne her:

  • Rettigheder: VisitAarhus skal have rettigheder til videoen
  • Præsentation: Videoen skal indeholde en kort introduktion af den lokale person, der guider til oplevelsen – et par sætninger (navn, evt. stilling/funktion/tilknytning, så man forstår hvorfor de er en god guide)
  • Guiden: Skal være en person, som man potentielt kan møde ved attraktionen/på stedet (fx front personale)
  • Fordeling: Der skal være en fordeling på ca. 50/50 imellem fokus på personen og fokus på miljø i de visuelle optagelser
  • Tips: Videoen skal altid indeholde tre tips/personlige anbefalinger
  • Overraskelse: Videoen skal indeholde mindst ét overraskende element (fun fact, ”vidste du at…?”)
  • Fakta: Billetpriser, årskort eller andre kommercielle/taktiske fakta må ikke indgå i videoen
  • Længde: Max 1,2 min.
  • Format: 1:1 til Facebook, 9:16 til IGTV (Instagram)

Download logo

Her kan du downloade logo til din video 'Din bedste lokale guide'. 

Download som pdf, png, ai og svg.

Bliv inspireret nedenfor

Din lokale guide
Jon Edlund - din lokale guide i Aarhus
Jon Edlund
Jon Edlund - din lokale guide i Aarhus
Kim Rath Kofoed
Kim Kofoed, Ambassadør og lokal på Djursland
Marie Carlsen
Maria Carlsen - lokal guide til Aarhus