Dansk turisme har behov for at blive bedre rustet til at udnytte de digitale muligheder. Heri findes en af de væsentligste forandringsdrivere for den destinationsbundne innovation – for forretningsudvikling, produktudvikling, partnerskabsudvikling, salg, markedsføring og service/modtagerapparat.
Formålet med projektet er således at indfri en række uudnyttede potentialer i forhold til at øge interaktion og engagement med gæsterne før, under og efter besøget. Konkret realiseret via bedre udnyttelse af digitale muligheder og teknologi samt ved at sikre en langt mere performanceorienteret tilgang til arbejdet med lead-generering, mersalg og genbesøg.
Projektet har 5 aktiviteter
- Aktivitet 1 Konsolidering af VisitAarhus som digital destination.
- Aktivitet 2 Nyt datadrevet og evidensbaseret koncept for måling af digital performance.
- Aktivitet 3 Automatiserede gæsteflows med fokus på salg.
- Aktivitet 4 Nye, mobile værktøjer til understøttelse af performance når gæsterne er på destinationen.
- Aktivitet 5 LearningLAB