VisitAarhusregionen
På cykel på Djursland

Grøn Genstart

Grøn Genstart hjælper turismevirksomhederne i Aarhusregionen med at komme igennem COVID-19 krisen med det overordnede mål sammen at komme ud på den anden side som en styrket og mere bæredygtig Aarhusregion.

Der er 4 hovedaktiviteter i projektet

  1. Hovedaktivitet 1 har fokus på at styrke konsolideringen ved at løfte advisory boardet til en tænketank, og ved at igangsætte kompetenceudvikling af medarbejdere samt ved at justere den eksisterende strategi for VisitAarhus. 
     
  2. Hovedaktivitet 2 har fokus på opbygning af et datvbarehus (identificere, behandle, analysere og formidling af data til partnere) og gennemførelse af en feltanalyse (fokus på gæsters informationssøgning) og en kendskabsanalyse.
     
  3. Hovedaktivitet 3 har fokus på at udvikle en ny brandstrategi for VisitAarhus samt gennemføre målrettede internationale markedsføringskampagner med udgangspunkt i det nye brand.
     
  4. Hovedaktivitet 4 har fokus på en række bæredygtighedsinitiativer, der alle skal være med til at styrke Aarhusregionen som en grøn destination - bl.a. opbygning af et bæredygtighedsnetværk, udvikling af bæredygtige online-universer og udvikling af en grøn visuel identitet.

Hvad får VisitAarhus’ partnere ud af projektet?

  • Øget viden og data via nye rutiner for indsamling og bearbejdning af data.
     
  • En værktøjskasse med markedsføringsredskaber ift. det nye brand.
     
  • Mere viden om det internationale marked og en aktiv del af markedsføringskampagner.
     
  • Invitation til et åbent kickoff-seminar med fokus på Aarhusregionens fremtidige bæredygtighedsindsats.
     
  • Et bæredygtighedsnetværk, der giver en fælles platform til at dele viden og best practices om bæredygtighed til i fællesskab at styre mod vækst og øget forretning med bæredygtigheden som springbræt.
     
  • To nye sprogversionerede onlineuniverser på visitaarhusregionen.com og visitaarhusconvention.com. På B2C-hjemmesiden får virksomhederne direkte adgang at danne sig et overblik over regionens bæredygtighedstiltag, og finde ”grøn inspiration” fra andre kon-kollegaer. På B2B-hjemmesiden får virksomhederne overblik over, hvilke virksomheder der kan bidrage til at skabe værdi i forbindelse med faglige studieture/technical tours, og mulighed for at være en del af de mødepakker, der bliver udviklet og promoveret.
      
  • En fælles værktøjskasse med markedsføringsværktøjer tilknyttet en grøn visuel identitet, som kan bruges bredt af turismevirksomhederne i Aarhusregionen.

Samarbejdspartnere
VisitAarhus er projektejer, men både VisitDenmark, Erhvervshus Midtjylland og Aarhus Universitet er rådgivende og vejledende samarbejdspartnere.

Bevillingsgiver
Projektet er støttet af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse

Tidsperiode
August 2020 - juli 2022

Kontaktperson

Camilla Grunnet
Projektleder

Projektleder

cgr@visitaarhus.com

Direkte:+45 44 12 97 35