VisitAarhusregionen
Aarhus Teater

Kickstart Innovationen

Projektet Kickstart Innovationen har til formål at finde 10 digitale løsninger, der kan hjælpe storbyerne med de udfordringer, der er kommet i kølevandet på COVID-19. Vi vil skubbe til udviklingsprocessen så produkterne eller services kommer hurtigere på markedet.

Restauranter og hoteller i storbyerne er hårdt presset, men måske findes, der en digital løsning i en anden branche, som kan hjælpe omsætningen på vej i turismebranchen i storbyerne. Måske skal der en ny løsning til.. alle forslag er velkomne! 

Et eksempel på en løsning kunne være: en app, der benyttes i sundhedssektoren, men som muligvis også kan gavne restauranterne i storbyerne.

Vi arbejder ud fra følgende proces

  1. Kommunikation af udfordring - ansøg om at få din ide med i forløbet.
     
  2. 1. januar 2021 - deadline for ansøgning!
     
  3. Udvælgelse af 10 virksomheder, der er med i accelerationsforløbet.
     
  4. Accelerationsforløbet hvor virksomhederne får
     
    • Ekstern konsulentbistand for op til 175.000 kr
       
    • Sparring og rådgivning (Bootcamps og pitch)
       
    • Demo dag - test af produktet

Hvad får VisitAarhus’ partnere ud af projektet?

Der bliver udviklet 10 digitale løsninger, som VisitAarhus’ partnere kan benytte i fremtiden for at skabe tryghed blandt gæsterne og/eller øget omsætning.

Partnerne kan få mulighed for at deltage i testfasen, når prototyper skal testes, og enkelte vil muligvis indgå i diverse workshops og bootcamps. 

Samarbejdspartnere
Projektet kører i regi af Dansk Storbyturisme med Wonderful Copenhagen som tovholder, men i nært samarbejde med både Destination Fyn og Destination Nord.

Bevillingsgiver
Projektet er støttet af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse og er en del af det nationale projekt ”Kick-Start Dansk Turisme”
Læs mere om projektet her

Tidsperiode
Maj 2020 – September 2021

Kontaktperson

Anne-Sofie Søegaard Thomsen
Projektleder

Frivilligkoordinator

ast@visitaarhus.com

Direkte:+45 28 10 18 79